onsdag 30 juli 2014

Sommarläsning

Sommar och böcker är väl något som hör ihop! Har haft lite torka på läsfronten men egentligen är det de bästa jag vet. Bara att få gå in i en bokaffär och bläddra bland alla dessa böcker, love it! Och att fylla bokhyllan hemma är nog lite av en hobby jag har! 

I sommar har jag läst Cikeln - en trilogi och ungdomsbok om sex tjejer som lever fullständigt olika liv och som förs samman    en natt utan att de vet hur de kom dit eller varför. De får reda på att de är häxor, de Utvalda och att de har en uråldrig ondska som förföljer dem. 
Själv tycker jag nog att boken var just en ungdomsbok, letar fortfarande som inbiten Twilight-fan jag är efter något liknande just Twilight. Men för yngre kan jag absolut rekommendera denna bok! 

Vidare håller jag på att läsa "Kaffe med rån". En heltokig bok om ett gäng pensionärer som tycker att livet på ålderdomshemmet är alldeles för trist och instängt. De bilder pensionärsligan och utför det perfekta rånet - allt för att hamna i föngelse, för där har de allt hört att man har det bättre... 
En riktigt underhållande bok enligt mig! Absolut läsvärd!! 

Sedan kommer man till barnböcker. Ebba som snart fyller fem har börjat fascineras av bokstäver. Vi läser "Majas alfabet", en bok där det om varje bokstav är en liten berättelse. Jätte härlig bok med vacker illustration! 


Vi har även köpt "Spöket Laban - Tyst Labolina" via nätet. Kom hem i en förpackning med en liten leksak, vilket alltid uppskattas. Denna ingår i en serie av böcker, tänker absolut köpa fler. Lagom långa och lättlästa som godnattsaga på kvällarna!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar